Nog maar een week wachten.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annemiek Dirven - WaarBenJij.nu Nog maar een week wachten.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annemiek Dirven - WaarBenJij.nu

Nog maar een week wachten..

Door: annemiekdirven

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal,

Het is me eindelijk gelukt, ik heb mijn eigen reisdagboek. Via deze site kunnen jullie me allemaal gaan volgen tijdens mijn stage in Nambië. Ik zou het ook ontzettend leuk vinden als je zo eens een berichtje achterliet:)

In mijn 4e jaar van de Verpleegkunde opleiding kon ik kiezen voor de minor internationalisering. Dat is ook gelijk wat ik gedaan heb toen ik mocht kiezen, ik heb me gelijk ingeschreven voor de minor.
Het enige wat ik nog moest regelen was iemand die met mij mee wilde.
Tijdens een HBO-Veestje liep ik Josien tegen het lijf op het terras in Breda. Ik kende haar al een tijdje via een goede vriend. Ik wist echter niet dat zij ook de minor gekozen had. En zij stelde me deze vraag: "Ken je toevallig iemand die alleen op buitenland stage gaat?" Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte omdat ik namelijk opzoek was naar iemand die ook alleen ging!
Een week later hadden we een verblijf geregeld en een ticket geboekt naar Namibië, ongelofelijk hoe snel het daarna gegaan is.

En nu is het nog maar een week wachten... Over een week vlieg ik via Londen en Johannesburg naar de hoofdstad van Namibië, Windhoek. Daar gaan Josien en ik stage lopen in een weeshuis, het weeshuis Hope Village. In het weeshuis wonen 86 kinderen van de leeftijd 0 tot en met 15 jaar. Een groot deel van deze kinderen hebben Aids. Sommige kinderen hebben nog ouders, maar die zijn te ziek om voor ze te zorgen. Helaas heeft het grote deel van deze kinderen geen ouders meer.
Gedurende deze 3 maanden dat we daar gaan helpen zullen we samen met de medewerkers van Hope Village een project gaan opstarten. Over de inhoud van het project kan ik nu nog ik niks vertellen maar zodra we meer weten laat ik het uiteraard via mijn reisdagboek weten. Maar Josien en ik hopen een klein lichtpuntje in het leven van deze kinderen te kunnen zijn.
Ik kan de wereld niet veranderen maar kan de wereld van deze kinderen wel kleurrijker maken!

Het is mijn eerste keer dat ik naar Afrika ga, dus ik vind het ontzettend spannend maar ik heb er ontzettend veel zin in. Laat het avontuur maar beginnen!

Aankomende vrijdag geef ik samen met Josien ons afcheidsfeest. Dan drinken we gezellig met z'n allen nog een drankje op ons vertrek en alvast voor mijn verjaardag.

Hopelijk allemaal tot vrijdag!

Liefs Annemiek


  • 10 Oktober 2011 - 11:08

    Lisanne:

    Ik ga je zeker volgen;) geniet ervan! De tijd vliegt voorbij maar vergeten doe je het nooit! Xxx

  • 10 Oktober 2011 - 11:19

    Lian Schouwenaars:

    Wat SUPER gaaf! Je gaat vast en zeker een geweldige tijd tegemoet, met een ervaring die niemand jou meer afpakt. Ik ga je zeker volgen hoor (Ben stiekem wel een beetje jaloers ;)!!) Geniet van ieder moment daar. xx

  • 10 Oktober 2011 - 11:22

    Mitchell Roovers:

    Hey Annemiek,

    Wat ontzettend gaaf en mooi wat je gaat doen!! Veel plezier en succes!!

    Groetjes
    Mitchell

  • 10 Oktober 2011 - 11:25

    Naomi Den Ouden:

    ook ik ga je zeker volgen! wat geweldig en gaaf zeg! heel veel plezier daar en geniet ervan want de tijd gaat zo snel voorbij! xxx

  • 10 Oktober 2011 - 12:17

    Katie:

    Geniet er van Annemiek !!! Ben er jaloers op ;-)

  • 10 Oktober 2011 - 12:29

    Nienke:

    Nou ik heb mijzelf aangemeld hoor, wil natuurlijk niks missen van u ;)
    Zaterdag gaan we nog even knuffelen!!

    Kus

  • 10 Oktober 2011 - 15:19

    Liene:

    Have fun!!!

  • 10 Oktober 2011 - 16:18

    Karlijn:

    wauw Annemiek......het is bijna zover....veel plezier met het inpakken van je tas! en op je afscheidsfeestje a.s. vrijdag natuurlijk
    x

  • 10 Oktober 2011 - 17:24

    Chantal (neurologie):

    Hee Annemiek!
    Lees nu dat je naar afrika gaat, super! Heel veel plezier en succes.. Mijn vriendinnetje is net terug uit kenia, ze heeft het daar onwijs naar haar zin gehad! Het is een hele ervaring!
    Spannend hoor, ik ga je zeker volgen!
    Heel veel succes!
    Kus Chantal (F7, inmiddels E1)xxxx

  • 11 Oktober 2011 - 12:10

    Mandy:

    Hey Annemiek,

    Echt heel erg veel plezier in Namibie! Maar dat zal vast lukken, ik ga zeker af en toe eventjes lezen hoe het is daar!

    Kus x

  • 17 Oktober 2011 - 09:01

    Josien Widdershoven:

    Nog een paar uurtjes!!! :D

  • 18 Oktober 2011 - 19:50

    Mirian:

    Hoi Annemiek, ik heb net gehoord dat je goed bent aangekomen in Namibië. Fijn om te horen. Ik wens jou en Josien heel veel succes en een goede tijd daar! Groetjes van ons allemaal!

  • 19 Oktober 2011 - 16:50

    Marieke Van Peer:

    Hoi Annemiek,
    Echt super, dat je voor 3maanden op buitenland stage gaat zeg!
    Ik wens je heel veel plezier & succes daar!
    Geniet ervan ;)
    Groetjes, Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 79956

Voorgaande reizen:

26 September 2016 - 04 December 2016

Nepal

31 Augustus 2014 - 02 Mei 2015

My Africa Adventure

17 Oktober 2011 - 16 Januari 2012

90 dagen Namibië

Landen bezocht: